måndag 18 juni 2012

Gårdagens brunch




Hej alla! Igår hade vi brunch hos oss för familjen, jag hann inte knäppa så många bilder tyvärr några få på en minimal liten stund så jag är inte så nöjd med dessa men iallafall i hällande regn så hade vi en liten familjebrunch. att sitta ute som ursprungsplanen var, det var ju bara att glömma!

Jag använde för första gången mina linnelöpare från HMhome, som jag klickade hem när det var klubbdagar så ett redan lågt pris blev lägre! Har länge suktat efter liknande på Himla och andra dyrare varianter men dessa är superfina, rekommenderas! Budget som är fint! Sen de nya bestickfynden från Zara home som redan är favoriter efter att ha dukat med dem några gånger! På min To do-list hamnar att genast plocka ner de där sorgliga änglavingarna som hänger i matsalen!!! Hur har de kunnat bli kvar där så länge?!

                                   Brunchmeny.

Amerikanska pannkakor med bär
Passionerad sommarsallad
Godmorgonbröd med snabb jordgubbssylt
Frukostparfait
Brunchmuffins med banan
Frittata med lax
Tomat- och minimozarellaspett
Proscuitto, parmesansalami, brieost
Chokladcroissanter

Jag hade tänkt göra en brunchmacka med bacon och ägg också men det blev inte så utan baconet serverades bredvid pannkakorna, älskar att äta bacon till såna pannkakor också! Testar mackan en annan brunch!


Ingen brunch utan Virgin Mary!



Frukostparfait


Ska nu värma lasagne till Ärtan och hänga en maskin tvätt innan jag susar tillbaka till jobbet för ett sent möte!

Har ett litet tips till er som bor i min gamla hemstad i Småland, min vän Ulrica som har underbara barnbutiken Heaven for Kids har nu en tävling, Maila era tre favoritmärken, befintliga eller nya som ni vill se där till info@heaven forkids.nu senast 25 juni så kan ni vinna ett presentkort! Det tänker jag göra! Vinnare presenteras på FB.

                               Kram // Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar